Der Artikel wird am Ende des Bestellprozesses zum Download zur Verfügung gestellt.

Bildungswissenschaften und akademisches Selbstverstaendnis in einer gl

102,99 €*

ISBN-13:
9783653978223
Einband:
Ebook
Seiten:
0
Autor:
Gerd-Bodo von Carlsburg
eBook Typ:
Adobe Digital Editions
eBook Format:
EPUB
Kopierschutz:
2 - DRM Adobe
Sprache:
Englisch
Beschreibung:
Inhalt/Contents: Bernward Lange: Welcoming Speech - Gerd-Bodo von Carlsburg: Vorwort - Thomas Vogel: Educational Science in Search of a Global Identity: an Introduction - Algirdas Gaizutis: The Globalizing World and Man's Education. Reflecting on Meile LukSiene's Insights - an introduction from Lithuanian perspective - Karl-Heinz Dammer: Is it Possible to Create a Global Identity of Educational Science? - Libertas Klimka: About Nationality in the Globalized World - Rimantas Zelvys: Globalization and Education: Future Perspectives - Henrike Schön/Anne Sliwka: Towards global identities: internationalization of teacher training at the Heidelberg University of Education - Maren-Kristina Wilke: Drawing a conclusion from Globalisation means rethinking our teaching and assessing our practice - Gerd-Bodo von Carlsburg/Martina Möller: Lebensglück (e¿t¿¿¿a st¿ ¿¿¿) als Bildungsziel - als Katalysator für Identitätsfindung - Reet Liimets/Airi Liimets: Über das Unvermögen der Sozialwissenschaften den Menschen zu bestimmen - Ligita Dudinskiene, Vilma Zydziunaite: Self-Education as Premise and Context for Teacher's Identity Development: The Case of Master Studies in Educational Science - Markus Jahn/Alexander Siegmund: Education for Sustainable Development in Teacher Training in Baden-Württemberg: From Theory to Implementation - Carsten Rohlfs: Die subjektive Bedeutung von Schule und formaler Bildung aus der Perspektive von Schülerinnen und Schülern - Raphaëlle Beecroft: Improvisational Theatre in the Secondary EFL Classroom: Teacher-Researcher Collaboration as In-Service Teacher-Training - Aivas Ragauskas/Raimonda Ragauskiene: War and Peace in Historical Education of Modern Lithuania - Helmut Wehr: Gewaltlos glücklich - Karl Hayo Siemsen/Joachim Schwarz/Hayo Siemsen: Mathematische Bildung auf der Fährte der Reproduzierbarkeit - Gintaute Zibeniene/Marijona Barkauskaite: The Pre-service Social Pedagogues'-First Year Students'-Vision of Quality Studies - Elvyda MartiSauskiene: The Controversy of National Education: Towards Depth or Shallowness? - Tatjana Bulajeva/sarune Nagrockaite: (Re)conceptionalisation of Curriculum in Contemporary Educational Discourse: International and Lithuanian Perspectives - Eva Rass: Identitätsentwicklung bei Schwächen in der Wahrnehmungsorganisation. Aufwachsen unter erschwerten Bedingungen mit besonderer Berücksichtigung der Affektregulations- und Bindungstheorie - Birute Autukeviciene/Ona Monkeviciene: Personal Competence in the Structure of Model of Mentor Competences and its Expression - Alvyra Galkiene: Professional Identity Characteristics of a Teacher Implementing Inclusive Education: Pupil and Teacher Experience - Palmira Peciuliauskiene/Ilona Valantinaite: The Creative Originality and Technological Inclinations of female Trainee Teachers of Technologies - Zivile Sedereviciute-Paciauskiene: Technological Education as a Platform for Developing Global and National Identity - Ona Tijuneliene/Janina Bukantiene: Being Oneself: Changes in the Lithuanian Prospective Teachers' National Identity Building - Emilija Urneziene: The Challenges of Globalization for the National Identity of Trainee Teachers - Benediktas setkus:
Dieser Band dokumentiert eine Reihe von Beiträgen der XIX. Internationalen wissenschaftlichen Konferenz Bildungsreform und Lehrerausbildung zum Thema Bildungswissenschaft auf der Suche nach globaler Identität, die vom Ministerium für Bildung und Wissenschaft der Republik Litauen, der Litauischen Universität für Bildungswissenschaften in Vilnius und der Pädagogischen Hochschule Heidelberg - University of Education gemeinsam konzipiert und veranstaltet wurde. Das Hauptthema der Konferenz waren Bildungs- und Qualitätsstandards der Hochschul- und Schulbildung. Dieses Qualitätsmanagement setzt somit den Erwerb interaktiver Kompetenzen im Bildungs-, Erziehungs- und Sozialisationsbereich voraus, gewissermaßen als innere Kräfte für Basiskompetenzen, die im Hinblick auf die Herausforderungen der Gesellschaft des kommenden Jahrzehnts die Befähigung zu Identität ermöglichen. This volume presents a series of contributions from the XIX. International Scientific Conference on The Reform of Education and Teacher's Training on the topic Educational Sciences in Search of Global Identity which was conceived and organized by the Ministry of Education and Science of the Republic of Lithuania, Lithuanian University of Educational Sciences and Heidelberg University of Education (Germany). Main topics of the conference were educational quality standards of Higher and Secondary Education. This kind of quality management relies on the acquisition of interactive competence in socialization and the educational sector. The development of these basic skills is prerequisite for achieving an identity in order to meet the challenges of our society in the coming decade.

Kunden Rezensionen

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.