AHA-BUCH

Social Media and Music

The Digital Field of Cultural Production
 Buch
Sofort lieferbar | Lieferzeit:3-5 Tage I

120,95 €*

Alle Preise inkl. MwSt. | zzgl. Versand
ISBN-13:
9781433114489
Einband:
Buch
Erscheinungsdatum:
04.04.2012
Seiten:
139
Autor:
H. Cecilia Suhr
Gewicht:
329 g
Format:
231x154x15 mm
Serie:
77, Digital Formations
Sprache:
Englisch
Beschreibung:

Exklusives Verkaufsrecht für: Gesamte Welt.
This book explores social networking sites as the digital field of cultural production by loosely drawing from Pierre Bourdieu's notion of field and capital. The book examines four case studies on MySpace, YouTube, Second Life, and Indaba Music, and the roles and the impact they have on the music industry and musicians. In doing so, the author explores the groundbreaking developments that empower independent musicians and problematizes the emergence of a variety of issues symptomatic of social media environments at the height of convergence culture.

Kunden Rezensionen

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.