The Discourse of Business Negotiation

 HC runder Rücken kaschiert
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ISBN-13:
9783110140392
Veröffentl:
1995
Einband:
HC runder Rücken kaschiert
Erscheinungsdatum:
13.10.1995
Seiten:
400
Autor:
Johannes Wagner
Gewicht:
748 g
Format:
236x160x26 mm
Serie:
8, Studies in Anthropological Linguistics
Sprache:
Englisch
Beschreibung:
Frontmatter -- Acknowledgements -- Contents -- Introduction / Wagner, Konrad Ehlich-Johannes -- Part I Business negotiation as discourse type -- What makes a discourse a negotiation? / Wagner, Johannes -- Negotiation, decision-making and formalism: The problem of form and substance in negotiation analysis / Francis, David -- Part II Discourse structures in business negotiations -- International sales talk / Rehbein, Jochen -- The management of discourse in international seller-buyer negotiations / Marriott, Helen -- Telenegotiation and sense-making in the "virtual marketplace" / Firth, Alan -- Organisational power in business negotiations / Charles, Mirjaliisa -- Part III Simulating business negotiations -- Negotiation discourse and interaction in a cross-cultural perspective: The case of Sweden and Spain / Fant, Lars -- Dyadic and polyadic sequencing patterns in Spanish and Danish negotiations interaction / Grindsted, Annette -- English and Danish communicative behaviour in negotiation simulations. On the use of intratextual and intertextual repetition / Andersen, Flemming G. -- An analysis of language use in negotiations: The role of context and content / Neu-John, Joyce / Graham, L. -- Part IV Politeness and disagreement in business negotiations -- The expression of disagreement / Stalpers, Judith -- Culturally determined facework priorities in Danish and Spanish business negotiation / Villemoes, Anette -- Politeness in French/Dutch negotiations / Ulijn, Per van der Wijst-Jan -- References -- Index
Dieser Band präsentiert 15 empirische Studien authentischer und/oder simulierter Wirtschaftskommunikation in mono- und bilingualen Kontexten.
Der methodische Hintergrund der Studien reicht von der Diskursanalyse über die Konversationsanalyse bis zu Höflichkeitsstudien im Rahmen pragmatischer Forschung.

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